pytania i odpowiedzi

W razie problemów ze złożeniem e-Deklaracji prosimy o kontakt
Działem Obsługi Klienta

Pytania i odpowiedzi

  • Mam już konto w serwisie. Jak złożyć nową deklarację?

    Jeżeli posiadają już Państwo konto w naszym serwisie, oznacza to, że w ubiegłym sezonie złożyli Państwo e-deklarację za pośrednictwem strony internetowej. Aby ponownie złożyć deklarację na nowy sezon, należy zalogować się w serwisie podając swój adres e-email (login) oraz hasło. Jest to konieczne dla poprawnego złożenia nowej deklaracji, gdyż wprowadzone w ubiegłym sezonie dane o Państwa adresie mailowym i telefonie komórkowym są przechowywane w naszym systemie i nie mogą być ponownie użyte jako dane nowego użytkownika.
    W przypadku, gdy nie pamiętają Państwo hasła - wystarczy kliknąć na pole „Nie pamiętam hasła”, a nowe hasło zostanie wygenerowane i przesłane na Państwa adres mailowy. Po zalogowaniu się tym hasłem, w każdej chwili mogą Państwo ustanowić własne hasło.
    Jeżeli nie pamiętają Państwo loginu, tj. adresu mailowego, prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta.

  • Nie pamiętam swojego loginu

    Jeżeli nie pamiętają Państwo adresu mailowego podanego przy rejestracji w naszym serwisie, prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta.

  • Dlaczego nie mogę zamówić publikacji JUKI?

    Wydawnictwa MAC Edukacja i JUKA połączyły się i tworzą jedno wydawnictwo. Na przyszły sezon przygotowana została wspólna oferta publikacji pod logo MAC. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą na stronie www.mac.pl lub kontakt z Konsultantem Oświatowym odpowiedzialnym za Państwa teren.

  • Czym różni się e-Deklaracja od deklaracji papierowej?

    e-Deklaracja to wygodny i szybki sposób na wybór publikacji. Mogą Państwo złożyć deklarację bez pieczątek, papieru, długopisów i drukowania. W szkole, przedszkolu lub w domu – jak Państwo wolą. Wystarczy dostęp do komputera i Internetu. Dzięki wypełnieniu e-Deklaracji nie ma już konieczności podpisywania tradycyjnych, drukowanych deklaracji.

  • Dlaczego należy podać adres e-mail i numer telefonu?

    W trosce o bezpieczne i poprawne przeprowadzenie procesu weryfikacji e-Deklaracji, prosimy Państwa o podanie adresu e-mail i numeru telefonu komórkowego. Adres e-mail jest jednocześnie Państwa loginem, służącym później do wygodnego logowania się na swoje konto na platformie edeklaracja.mac.pl. Ponadto służy on do niezbędnej komunikacji z Państwem – np. do przesłania linku aktywującego konto.
    Numer telefonu komórkowego z kolei jest wykorzystywany do przesyłania Państwu niezbędnych kodów liczbowych, dzięki którym następuje potwierdzenie składanej deklaracji. Dzięki temu nikt niepowołany nie będzie składał w Państwa imieniu żadnych deklaracji. Uwaga: nie będziemy nadużywać Państwa numeru telefonu. Wiadomości wysyłane przez nas nie wiążą się z opłatami dla Państwa, a otrzymywany ich drogą kod wpisują Państwo później na stronie internetowej e-Deklaracji.

  • Czy mogę edytować wprowadzone deklaracje?

    Umożliwiliśmy Państwu dokonywanie zmian w e-Deklaracjach wkrótce po ich złożeniu. Dzięki temu mogą Państwo zmienić np. liczbę dzieci lub grup. Funkcja ta jest dostępna przez 48 godzin od chwili potwierdzenia przez Państwa e-Deklaracji kodem z wiadomości SMS. Po wprowadzeniu kodu na platformie, status deklaracji w zakładce „moje deklaracje” zmieni się na „potwierdzona”. Tym samym rozpocznie się jej proces weryfikacji, a Państwo otrzymają bezpłatny dostęp do materiałów online. Jednocześnie zostanie wysłany Pakiet Startowy na adres Państwa placówki. Jeśli będą chcieli Państwo dokonać zmian w e-Deklaracji po upływie 48 godzin od jej potwierdzenia prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta.

  • Nie otrzymałam/em wiadomości SMS z kodem. W jaki sposób mogę potwierdzić e-Deklarację?

    Prosimy się upewnić, czy podali Państwo poprawny numer telefonu. Jeśli numer jest poprawny, a wiadomość SMS mimo to nie przychodzi, może to wynikać z obciążenia operatora sieci komórkowej lub innych przyczyn technicznych. Prosimy wówczas odczekać i po kilku minutach skorzystać z opcji „Wyślij ponownie SMS”. Jeśli problem się powtarza, prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta.

  • Nie mogę zalogować się na platformę e-Deklaracji.

    Prosimy sprawdzić, czy w trakcie logowania wprowadzają Państwo poprawnie swój adres e-mail i/lub hasło dostępu, które Państwo samodzielnie utworzyli podczas składania e-Deklaracji. Prosimy zwrócić uwagę m.in. na wielkość liter. Jeśli nie pamiętają Państwo hasła, prosimy skorzystać z funkcji „Nie pamiętam hasła” – po wpisaniu poprawnego adresu e-mail, otrzymają Państwo na ten adres nowe hasło. Jeśli problem się powtarza, prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta.

  • Nie widzę wybranej przeze mnie publikacji, tylko same dane placówki.

    Aby przejrzeć wybrane wcześniej publikacje, prosimy kliknąć w zakładkę „Moje deklaracje”, gdzie pod „Statusem deklaracji” znajduje się ikona „moje publikacje” – znajdą tam Państwo spis wybranych przez siebie pozycji.

  • Nie mogę znaleźć w wyszukiwarce placówki, w której pracuję.

    Dokładamy starań, aby lista placówek była kompletna i stale ją aktualizujemy. Jeśli jednak mimo to nie ma na niej Państwa placówki, prosimy o zgłoszenie tego faktu w Dziale Obsługi Klienta. Dziękujemy.

  • Nie pamiętam hasła.

    Prosimy skorzystać z funkcji „Przypomnienie hasła” – po wpisaniu poprawnego adresu e-mail, otrzymają na niego Państwo automatycznie wygenerowane nowe hasło do swojego konta. W trosce o bezpieczeństwo dostępu, zalecamy następnie zmianę hasła na własne - w celu prosimy przejść do zakładki „moje dane” i wprowadzić nowe hasło. Prosimy nie udostępniać nikomu danych do swojego konta.

  • Jak zmienić hasło?

    Aby zmienić hasło, niezbędne jest zalogowanie się do platformy e-Deklaracja. Następnie w zakładce „moje dane” należy wpisać swoje nowe hasło, a następnie kliknąć przycisk „Zapisz”. Hasło zostało zapisane i należy go użyć przy kolejnym logowaniu się.

  • Dlaczego nie mogę wybrać publikacji dla koleżanki, jeśli już mam konto u Państwa?

    Każdy z nauczycieli samodzielnie dokonuje wyboru cyklu edukacyjnego, na którym zamierza pracować - po złożeniu i potwierdzenie e-Deklaracji wysyłamy do nauczyciela Pakiet Startowy oraz przekazujemy dedykowany dostęp do materiałów on-line. Dokładamy starań, aby materiały trafiły do Państwa bezpiecznie i bez pomyłek. System uniemożliwia wprowadzenie e-Deklaracji dla nauczyciela, który już złożył deklarację w tej samej placówce, w tej samej grupie. Zachęcamy do osobistego składania e-Deklaracji każdego z nauczycieli.

  • Jak wprowadzić deklarację na publikacje dla mieszanej grupy wiekowej w przedszkolu?

    Składając e-Deklarację na platformie, należy wybrać swoją placówkę, a następnie pierwszą z grup wiekowych jakie prowadzi nauczyciel. Kolejno wybierając wydawnictwo, segment i grupę tj. wiek dzieci, nauczyciel potwierdza wybór cyklu edukacyjnego, liczbę dzieci w określonym wieku i liczbę grup (w przypadku grupy mieszanej „1”). Następnie klikając opcję „dodaj publikację” wybiera wydawnictwo, segment, grupę i liczbę dzieci oraz liczbę grup (podobnie jak wcześniej - wpisując „1”). Po wyborze obydwu cykli widoczne one będą na liście „moje deklaracje” pod nazwą konkretnej placówki, zaś w zakładce „moje publikacje” nauczyciel będzie mógł sprawdzić wybrane przez siebie cykle edukacyjne. Proszę pamiętać o potwierdzeniu deklaracji kodem z wiadomości SMS – w tym celu należy nacisnąć przycisk „potwierdź deklarację”. Kod liczbowy otrzymany w wiadomości SMS należy wpisać na stronie, a status deklaracji zmieni się na „potwierdzona”.

  • Jak mogę usunąć deklarację, bo publikacja została odgórnie wybrana?

    Jeżeli o takiej decyzji dowiedzieli się Państwo w ciągu 48 godzin od potwierdzenia wprowadzonej e-Deklaracji kodem z wiadomości SMS, tj. status deklaracji jest „potwierdzona” lub „nowa”, na stronie widoczny jest przycisk „usuń deklarację”. Jego naciśnięcie spowoduje pytanie o potwierdzenie usunięcia deklaracji. Kliknięcie „usuń deklarację” spowoduje jej zniknięcie z listy wprowadzonych deklaracji przez Państwa.
    Jeśli na stronie nie można już usunąć e-Deklaracji prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta.